torsdag 1 maj 2008

Landet





Hemma i stan igen. Konstigt att bara några timmar på landet får mig att känna mig som en så mycket bättre människa. Lite grill, lite luft, lite sol och lite barfota så vill jag glömma allt som har med utgång, kläder, stadspuls och modebloggar att göra. Å andra sidan sitter jag nu hemma i soffan och tycker att det är rätt skönt att ha duschat länge i jämtempererat vatten med hård stråle och torkat mig med en varm, tvättmedelsdoftande handduk och inte en småfuktig mossdoftande.
Kvällen igår vart jättelyckad, vi grillade hamburgare och drack en massa vin och jag somnade framför brasan vid 12. Vid 5 vaknar jag av att Klas och Martin druckit upp hela vår back-up bag in box själva och till följd av detta gjort en form av sketch med ett australiensiskt blåsinstrument som de stormar in i rummet och kör för mig (försök se denna scenen framför er). Tur för dem att de från början är Johannes kompisar och inte mina, annars jävlar.
Idag 7 timmar på bryggan i solen.
Om man nu måste envisas med att kalla det valborg hela tiden (det är väl sällan en direkt känsloladdad helgdag) så var det bästa valborgen jag kan minnas i alla fall!






Inga kommentarer: