måndag 28 juli 2008

Jag är döende

Ibland får man en ond aning om att det kommer något större. Jag har känt på mig ett tag att mitt hjärta kommer att sprängas. Jag beundrar mitt hjärta, en muskel som hela livet igenom sliter arslet av sig utan att någonsin vila. Om hon skulle få för sig att ta en paus skulle jag stryka med. Men jag vet, detta är sommaren som mitt hjärta exploderar. Det är en otroligt obehaglig känsla. 

Jag tror jag fick en minihjärtattack i slutet av maj men stark och cool som jag är borstade jag av mig det, torkade tårarna och ignorerade det. Men härligt sockervadderat ligger vetskapen om det hela i bakhuvudet och hur mycket jag förnekar det vet jag hur det kommer att sluta...

Med tanke på mitt tillstånd, har jag några frågor. Hur farligt är Red Bull (ja, jag har just upptäckt den pissgula energidrycken. Fy fan va god den är!)? Kan det vara min konsumtion (2 om dagen) av tjurpiss som får mitt hjärta att slå i otakt och värka? 

Jag vill alltså inte skynda på min dödsdom. Så tell me, hur gör jag för att leva lite längre? Vad ska jag undvika utöver motion och äta nyttigt (kom ihåg att det är mina sista veckor och jag tänker inte konvertera till Anna Skipperism nu)?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Landa i dig själv, lugnt och fint. Se in med stora och öppna ögon. Säg vänliga saker till dig själv. Det smittar hjärtat också. Du är högst levande, även med ett annat språk än det du faller in i ibland. jag både hör och ser dig ändå. Du är en av de bästa!

Antonia sa...

Du är fantastisk med orden Torre. Tusen tack och konstigt nog känner jag mig mer levande när jag tror mig vara döende. Konstigt va? Om jag mot all förmodan skulle försvinna glöm aldrig att skåla för mig!

Anonym sa...

Hahaha, ingen har dött av lite red bull :)

Anonym sa...

Dessvärre är nyttig och varierad kost tillsammans med motion receptet på ett långt och hälsosamt liv. //Anna Skipper

Johanna sa...

Min älskade vän. jag vill inte försöka ta ned dig på jorden eller nåt men i de 10 år jag har kännt dig så har du alltid trott att just detta ska ske inom det närmsta året. Du ska ingenstanns hör du det

Anonym sa...

Jovisst skall du det! Stanna här med oss andra!

Antonia sa...

Ärligt! Är jag hypokondriker?

Anonym sa...

Sweet Antonia! Hypoknondriker är en person som alltid tror att de är sjuka med det ena eller andra problemet alltid (alltid stavas alltid med två l) närvarande. Den berömda boken Tre män i en båt handlar bl a om det. Nej, du är ingen hypokondriker. Men det kan vi snacka om en annan gång, när vi ses. Du vet ju vad JAG befinner mig, så skit i hypokondrikern för ögonblicket.You are terrific!