tisdag 29 juli 2008

Jag vs Naturen

Underbart att höra att det finns fler som gömmer burkar i sopen (gräver bland matrester och sen täcker över med papper?). Jag brukar i min ensamhet utmana moder Jord på följande vis:

hälla diskmedel i toan just for fun
köra extravarv runt kvarteret för att jag kan
inte drar mig för att släppa väder
överdosera hårspray
jonglera med min kvicksilvertermometer i duschen
mata algerna i Östersjön
hugga ner träd på Djurgården
köpa buteljerat vatten, hälla ut innehållet och fylla den med kranvatten (flaskorna är så behändiga)

Något som jag glömde bland klimatsmartövertrampen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser inte humorn i era naturkränkande inlägg. Varför aktivt påskynda jordens undergång?

Johanna sa...

AHAHAHAHAHAHHA

Anonym sa...

Kom igen tråkmånsmiljövän!