måndag 28 juli 2008

My UFO alarmclock

Efter att imorse för tusonde gången vaknat med ett ryck klockan 6 på morgonen i tron om att jag försovit mig så fick jag nog.
Mina sömnsvårigheter diskuterades ivrigt under lunchen och mina kollegor som är väldigt kunniga på nörd-atiraljen (har jag sagt att jag jobbar på webbyrå?) kom med en mängd idéer. Den jag tände mest på var en väckarklocka som skulle skjuta upp en propeller och börja tjuta vid inställd tid. För att sedan få tyst på den så var man tvungen att leta upp propellern och sätta tillbaka den på klockan. Jag stegade bestämt Drottninggatan fram till Teknikmagasinet och inköpte denna (det var extremt genant att beskriva för expiditkillen att jag ville ha en UFOalarmklocka med avfyrning av propellerfunktion- försökte få det att verka vara en present men jag vet inte om han köpte det*) så kallade UFO clock. Varför den kallades så kan jag inte förstå men jag kan bara tänka mig att det handlar om den "spacade" designen.
Nu står alltså detta fruktansvärt fula åbäke till tortyrredskap i mitt annars så Feng shui inredda sovrum och ska förhoppningsvis ge mig en god natts sömn.



*När Antonia köpte ett antal Celine Dion skivor på NK för nåt år sedan så bad hon expediten att slå in dem för att dölja att de var till henne.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Då man är ett par finns det vissa förpliktelser, liksom oskrivna regler gällande beslutsfattande. Par går på visningar tillsammans, köper en bil tillsammans, väljer konst etc och par fattar defenitivt beslut om huruvida hysteriskt man vill vakna tillsammans varenda morgon!

Johanna sa...

Jag hatar när du har rätt

Antonia sa...

Men det där med Celine Dion va ju hemligt!

Johanna sa...

Ooops

Anonym sa...

Vilken vånda att vakna av den där! Se upp så du inte blir knockad bara