tisdag 30 september 2008

20 centimeters olycka

Vet ni vad det här är?


Nej det gör ni inte men det ska jag tala om för er.
Den här bilden har jag just skickat in till Ikea i ett reklamationsärende för det här är mitten av min säng.
Fattar ni hur det är att sova i den här sängen?

13.500 kronor och en ryggrad fattigare reklamerar jag nu FÖR ANDRA gången min helvetessäng.

Jag har målat upp ett utopi-sovrum i mitt inre med en enkel och fin 1.60 säng utan glipa i mitten och utan ryggproblem.

Varför var jag tvungen att bli girig för?
Varför kände jag att de där 20 centimetrarna var nödvändiga?

Jag sover i en vi-har-varit-olyckligt-gifta-i-30-år-och-har-en-dubbelsäng-bara-för-syns-skull-men-vi-skulle-inte-drömma-om-att-närma-oss-mitten-säng!
Men jag är ju i ett rätt fantastiskt förhållande där lite närhet faktiskt känns ganska bra.
Följ mig i kampen för reklamation av min säng.
Gud nåde Ikea om de inte unnar mig att bli skedad.

4 kommentarer:

Buster sa...

Hmm, detta känns bekant :)

Anonym sa...

HAHAHA 140 tror jag är en bra kompromiss, vi har 120 vilket innebär att det inte finns en millimeter till godo... Dessutom vill man ju inte behöva 2 täcken, att ha två täcken är nästan samma sak som att ha två sängar.

Johanna sa...

Tove, jag har ju till och med investerat i stortäcket!
För att minimera bråken runt sovande, jag snarkar ju så jag har liksom använt upp min jobbighetspott.

Johanna sa...

Hahaha Buster. Nope, det funka inte nu heller