fredag 3 oktober 2008

Ekonomi-schizofreni

Igår insåg jag att efter att ha betalt min kreditkortsräkning så var jag helt slätstruken, economically speaking. Därför mailade jag min bankkontakt och bad henne vänligt men bestämt att koppla bort min kredit från kortet. Nöjd över detta vuxna beslut gick jag och la mig igår kväll.
Jag vaknade imorse i panik då jag insåg att jag ska till Brasilien och betala el och att min kompis Bella kommer från Thessaloniki över helgen och det är ju dyrt att underhålla folk.
Dessutom vill man ju helst göra det i snygga (läs nya) kläder.

Så jag mailade min bankkontakt och bad henne rätt ovänligt och extremt bestämt att koppla på min kredit igen, och det ASAP...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe det där känner man ju igen....

Anonym sa...

Inte ens jag köper nya kläder varje gång! En gammal lovana , som du vet att jag haft! Det är ju helknäppt! Först var det slut med rökningen, nu är har du en ny utmaning! Grab it by the balls!