fredag 28 november 2008

I går bjöd jag hem några jag pluggar med. När alla åkt hem fanns Maria ( vill vara av mexikanskt ursprung, bup-mentalvårdare och gillar att spöa på killar) och Jossan ( den argaste människan jag känner, uppväxt i en kvarn på gotland och mkt coolare än vad jag framställer henne som) kvar i mitt kök, rökande och yrande på var sin stol.

Vi var tvungna att avrunda kvällen vid halv 1 då vår box tog slut och eftersom jag är ett barn och inte kan hushålla med saker hade jag inget förråd med öl/vin/sprit/vad som helst som innehåller alkohol hemma. Maria föreslog att nästa gång skulle ha spritfest, för hon ett gömme med fulsprit hemma. När M gick på toa viskar Jossan att hon inte vill bli blind. Hon står för spriten nästa gång bara hon slipper bli blind.

Vi skrattade så vi tjöt och lekte att vi skulle vara blinda författare. Vi härmade Steve Wonder fast böt ut pianot mot en datorn. Sen gjorde vi gester om hur man går ut med blindstav och hund på krogen. Maria tyckte inte det var lika kul. Men det var fantastiskt festligt.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Man skulle nog vart där...

Anonym sa...

Jag fattar inte. Men tror säker att det var skitkul. Tess