onsdag 26 november 2008

Morgonen etappvis

Jag spinner vidare på mitt så uppmärksammande vinterinlägg.
Min vintermorgon är uppdelad i två etapper, båda präglade av självkontroll.

Steg 1
Säger sig självt- Att stiga upp ur sängen. Försöker tänka på proffsiga saker som ska hända under dagen men jag ser bara en moddigt Torsgatan, min kontorslunch bestående av tinade ärtor och matvete och mösshår.
Steg 2
Jag har pallrat mig upp och sjunkit ihop till en liten påse i soffan.
Jag sitter med en kaffe i handen och kollar på Nyhetsmorgon. Jag sitter tills smärtgränsen är nådd, alltså att klockan slagit tio över 8 och jag kommer grovt för sent om jag inte rör på påkarna.

Tjugo minuter senare är jag på väg till jobbet med matvetet i väskan. Jag lyssnar jag på Sommar i P1 på Podcast, tittar ut över ett moddigt Torsgatan, jag suckar djupt.

2 kommentarer:

rewdboy sa...

vi vill ha dagens diss

Anonym sa...

Det var väl en diss av ROCKET HIGH QUALITY!!! Och bra skrivet, tycker en anonym!