tisdag 18 november 2008

Årets blötaste kväll

Ibland så har man turen att få gå ut och äta med sina egna eller sina vänners föräldrar.
Detta är trevligt dels för att de generellt sätt är mycket roliga aftonar och dels för att man får äta på ställen där man annars knappt har råd med ett glas av husets röda.
I december förra året var jag och Antonia ute och åt med hennes extremt sympatiska föräldrar.
Det blev en lång och lyckad kväll som slutade på greve Noppes bar. Samma kväll snackar Antonias mamma till mig och Antonia varsit medlemskort.

Jag och Antonia var lyriska över våra kort och jag hade helt plötsligt världens bästa partytrick: "schhure ni veit ni vaa vei scka geora nuu? Nuu suurru scka vi gå och parta meid kneuugen!".
En månad senare träffar jag Johannes och slutar vara ute till 4 på onsdagskvällar.
Inget party med kungen alltså.

Nu går snart våra kort ut och eftersom det kostar skjortan att vara medlem så tänker jag inte förnya det. Därför har jag och Antonia nu bestämt oss för att visa Noppes besökare vad de har missat, så vi ska utnyttja våra oanvända membercards och ta igen för hela årets relationsrelaterade promillebesparingar.


2 kommentarer:

Antonia sa...

Jag hittar inte mitt kort!!!

Johanna sa...

Hahahaha toooorsk