måndag 24 november 2008

Vänner sökes

Jag positionerade mig illa kvickt som tjejen som helst ville bli lämnad i fred. Då tillfälle gavs var och är jag fortfarande flitig på att visa mitt öppna hat mot Poppius journalistskola. Jag har under en termin tjurat i ett hörn under lektionerna. När mina medstuderande hängt vid kaffeapparaten har jag begravt mig i en bok. Jag har inte velat beblanda mig med idioterna.

Men idag hände något. Jag märkte att alla helt plötsligt kände varandra. De skrattade och pratade om att ta en öl på onsdag. Två pratade om det där stället innan kungsholmsbron (?), hur god paktstansk mat är och en lunch i nästa vecka.

Helt plötsligt var jag förfärligt intresserad av att vara med. Jag trodde jag gjort mig intressant i min tysta mystik men jag var visst en tråkig enstöring som ingen ville dricka öl med.

Snopet och lite smärtsamt.

1 kommentar:

Johanna sa...

ÅÅÅÅÅÅ! Stackare!
Tove har fått en massa nya branschkompisar på Berghs.. Jag har aldrig gillat någon på någon kurs någonsin