onsdag 3 december 2008

Juldekorationer

Tredje dagen in i december och nu någon gång borde julstämningen kicka in. Min roomie försöker manipulera julstämningen med dekorationer. Själv får jag ångest av allt vad tomtar, ljusslingor och glitter heter. Fick en överdos som barn tror jag. Jag firat jul så att det räcker och blir över.

Men problemet är att hon pyntar vårt hem med de mest groteska små sagoväsen och bakverk. Yes vi har pepparkakor upphängda, en tomte med grått skägg på långfärdsskidor och änglar i orange plexiplast dinglande som mistlar i dörrpostarna.

Bara 28 dagar kvar till att är över!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att Erica inte läser bloggen. puss baby

Sophie sa...

upp hängda? sär skrivning? är det din nyaa grej eller? nÄ bättre kan du. du ska ringa mig förresten. hej.

Johanna sa...

Jag vill verkligen blogga men jag kommer inte upp ur soffan hur mycket jag än försöker. Sophie du ringde men jag nådde inte mobben så det blev inget och nu är det så sent så jag får ringa imorn tror jag bestämt

Antonia sa...

hahaha. ska läsa igenom nästa gång jag skriver.

din blogg lillan, namn?

Antonia sa...

J, hon vill att jag ska ring inte du.

Johanna sa...

Jag hade missat samtal från henne mongo

Sophie sa...

haha kan ni inte bråka om vem som ska ringa. eller skit i det förresten. ni ringer ju ändå inte. det går ju inte att vara med er längre om ni aldrig ringer. gillar ni mig? har ni tröttnat? ring mig. svar till desperattjej_86@hotmail.com

Johanna sa...

meh sluta upp med det där Carlton