onsdag 31 december 2008

Nyårspräkt

Jag har definitivt en präkrig ådra i mig.
Föutom att gå upp 8 och tvätta åt min karl, sno ihop en frukost, ta en promenad, raka benen med en sån där vidrig maskin som drar upp håret från rötterna (det absolut ondaste är vid knävecket), måla naglarna, ansiktsmask och hårinpackning så har jag lagt en Pol Roger på kylning och sitter och kollar tasteline efter enkla nyårssupéer. Fan va präkrig jag är. Hade vi inte bara kunnat dela på en pizza innan vi begav oss ut till Arlanda? Måste det va så gränslöst? Det är alltid vid de här tillfällena då jag vill att allt ska va så himla mysigt och bra som jag blir så nevrotisk att stämningen är som bortblåst. Nu stänger jag ned präktighetsbrowsern med Leila och ringer pizzeria Nina och förbeställer (läste i DN imorse att pizzaförsäljningen ökar med typ 300% på nyårsafton...)


Leila skulle aldrig köpa pizza på nyårsafton.

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv stoppade jag in en p-ljummen superskumpa i frysen vid 18-tiden och somnade i soffan till supédags vid pass 22.00. Vad det blev av skumpan? Jo, den sprutade omkring i köket när jag helt läroboksmässigt öppnade den, snacka om frusen skumpa men jag fick ett glas som blev över när resterna hade ljummat till sig. Hummern, laxen, löjrommen och entrecôten blev dock superbra.