tisdag 21 april 2009

My favourite quote

Jag har alltid varit sjukt dålig på att komma på slagfärdiga meningar. Det började i grundskolan med såna kompisböcker man ibland fick äran att skriva i, där fanns det alltid en eller två rader tillägnade något klyftigt man då var menad att pressa fram. Det fortsatte hur som med filofaxer eller "fillos" som vi kallade det och sen Lunarstorm och såna nördsajter man (jag?) periodvis besökte. Idag är det ju Facebook och jag kommer ihåg vilken lycka det var när Stinas storasyster upprört sa en sommarkväll i Grekland i någon oklar pengadiskussion att "Antingen kan man ju köpa 10 partytoppar från H&M i månaden eller så kan man ha ett kul liv". Jag kommer ihåg hur jag skrev ned det i min mobil och kom hem vid 5 snåret på morgonen och nöjt addade uttrycket till min Facebook profil. 

Idag på väg till universitetet så berättade jag för Sofie att jag fick biljetter till The Killers och Depeche Mode av några supertrevliga greker jag träffade för någon vecka sen på Riche, så pratade vi om hur jag inte skulle åka för att det blir så mycket pengar och att det inte är värt för en kväll och det enda jag kan tänka på är hur jag inte tycker konsert är sååå kul (jag avskyr dessutom teater, vilken befrielse att ha det sagt).. Då Sofie säger eftertänksamt: "Alltså, jag vet inte men jag tycker ändå inte att konsert är så värst roligt, jag sitter ju hellre och pratar med en kompis!". 

Iphonen åkte upp direkt och min Facebookprofil har för första gången på två år fått sig en ny favourite quote. 


2 kommentarer:

eriKa sa...

såååååååå?

Johanna sa...

sååååå jaaaaaa