torsdag 23 april 2009

Skugghästar och korvgryra


Nu är det provtider igen och även denna gång har jag och Johannes svårigheter med våra gemensamma studier. Jag försöker ju till största möjliga mån hålla mig från huset när jag ska ta in någon form av information som inte härstammar från bloggar, webbsidor eller Elle. Men just ikväll var det så lockande att bara tända ljus och sitta med filt och dricka kaffe och läsa. 
Kände mig fett nöjd med min och Sofies uppsats där vi skulle utröna eventuella PR och propaganda knep på Moderaternas hemsida (det enda jag verkligen störde mig på på den webben var en faktaruta med "Snabba fakta" om Fredrik Reinfeldt som där går under namnet Fredrik och där han påstår att det som gör honom lyckligast är hans barn (ok- låt gå för det) och att hans favvo-rätt är korvgryta (inte en jävla chans!!)) och det flöt på bra med läsningen. 

Tills Johannes dundrade hem och slängde ned sin kolossala IHM portfölj på golvet. Han har tenta imorn och fattar tydligen inte ett skit så i sin uppgivenhet måste han undermedvetet ha bestämt sig för att förstöra även mina utsikter till ett A på tentan. Han har ikväll pratat tre-samtal med sina klasskompisar (TRESAMTAL liksom- det har inte jag gjort sen 8:an!), han har läst upp redovisningsformler mumlandes för sig själv, bitit konstant på pennan, andats tungt och pratat med mig vart tredje minut. När jag till slut bett honom knipa käft för 10:e gången och försöker sjunka tillbaka i mitt flow så skuggas min stencil av en rörelse- då sitter människan på fullt allvar och gör skuggfigurer i de levande ljusen. 
Vad gör man om man efter drygt ett år inser att man bor med ett damp-adhd-offer??

5 kommentarer:

Antonia sa...

Jag gör en helt fantastisk korvgryta. Romernas (på nedre botten) recept.

Tove sa...

Hörrni, ni har missat bloggens 1-års dag! Borde inte det firas?

Erica sa...

Jag kan nog svara på den frågan Johanna då jag bor med ett dampbarn som dessutom går på speed. Ring mig så berättar jag mer.

Antonia sa...

Erica, syftar du på mig eller johan?

Stina sa...

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH