fredag 31 juli 2009

Att spy flera liter galla

Jag är sjuk. Riktigt sjuk. Jag har blivit förgiftad. Jag har vänt och vridit på hur och av vad (och lite av vem fast jag inser det otroliga i det) utan att komma fram till något att skylla på.

Pappa och Antonia åt hamburgare med pommes till lunch igår, massa ketchup massa mayo, jag satt och sög på en morotsstav i en halvtimme och fick mala den till pyttebitar mellan tänderna för att kunna svälja.
Sen åkte Antonia hem (jag kunde knappt krama om henne, jag stod och svalde konstant och hyperventilerade för att inte steal hennes thunder och spy mitt i avskedsstunden) och då bröt helvetet loss. I sängen. Över mig. Över alla mina saker som jag hade slängt i sängen av matthet då jag kom hem. Vi snackar handdukar, bikinis, bok (inte din Antonia), mobil, ac kontroll osv. Allt pryddes av min 20 timmar tidigare intagna middag.
Sen fortsatte det lite mer, då vad det det här galla grejen som alla alltid snackar om men som jag aldrig riktigt förstått vad det är. Men att spy galla är lite som halsbränna tror jag, man är helt oförstående till vad det är tills man drabbas av skiten, då förstår man med ens. Typ: Jahaaa, det är det här som är halsbränna- well that makes sense. Eller som i detta fall: Jahaaa, det är alltså detta som är att spy galla, would have preferred not knowing.

Inga kommentarer: