måndag 20 juli 2009

Pissdag

Idag var en sån dag som man i efterhand måste erkänna var rätt pissig. Vanligtvis när man är på semester så förnekar man ju alltid att saker inte alltid är riktigt så skitroliga som man hoppats på. Vi kom hem mycket sent i natt och jag hade följdaktligen mycket ont i huvudet då jag vaknade. Jag trevade mig ned till köket för att hälla i mig ett par liter kaffe och finner att Johannes har gått och köpt decaf kaffe av misstag. DECAF! Förstår ni? Mina tinningar skrek ut könsord om Johannes och jag går bestämt ned till supermarketen och mumlar något om hur i helvete man kan göra ett sånt misstag. Jag kommer ned till Supermarketen och finner att det inte fanns något annat kaffe än decaf. Jag skriker till Timolis, supermarketmannen som är världens snällaste- DEN ECHI KAFE RE GAMOTO? THA KOPSO FLEVES (=Finns det inget kaffe för i helvete? Jag ska skära av mig handlederna). Springer upp till huset igen och häller i mig 3 koppar decaf och hoppas på en placeboeffekt som aldrig infinner sig. Åker till stranden, ångrar mig och vill i stället ligga vid en pool- bekvämare säger jag till Johannes. Vid poolen finns 10 grekaustraliensiska barn som gallskriker hela dagen. Jag klagar mer. Vi har inga pengar så vi skrapar mynt för att köpa gyros. Jag är grinig och vill bara ha kycklingspett, sen sitter jag och surar när Johannes äter två underbara varma gyros med pommes och majo. På vägen hem får Johannes soppatorsk och får leda den enorma moppen till bensinstationen som är 2 km ifrån stranden. Uppförsbacke och värmerekord idag, 39 i skuggan.

Utfyllnadsbild
Johannes med sin gyro
Jag surar bakom sjukt bra bok! Popco av Scarlett Thomas.
Även hennes andra bok The end of Mr Y är att rekommendera.

En sjukt proffsig grej jag kommit fram till på semestern är att Johannes är fett lik den där Prison Break killen!


1 kommentar:

thilde sa...

Dom är faktiskt helt sjukt lika. Grattis!