torsdag 29 oktober 2009

Avstickare

Vi tog en avstickare från kreativiteten i ateljén och tog bussen till Kungsholmen och ROOM som konkat och hade 50% på rubbet.
Det var rysligt. Hela ROOM var en enda binnikemaskliknande kö. Folk var som vilda, värre än NK:s julrea. Jag stod och fingrade på ett halvfräscht duschdraperi med världskartemotiv och en sån där kopp med förklarande text "Kaffe latte" om och om igen runt kanten. Så sneglade vi på kön igen och utan ord tog vi ettan tillbaks till stillheten och naturgodiset på Östermalm.
Jag kände mig dock otippat nostalgisk på hemvägen. It's the end of an era. Jag har älskat ROOM och deras överprisade möbler så länge jag kan minnas. Jag kommer aldrig mer att seriöst överväga att köpa servettringar för 250 kronor styck eller en päronmönstrad kryddburk för 375. Fan vad jag kommer sakna det.

Det är nåt fel på den jävla bilduppladdningsgrejen så jag kompletterar med det i morgon.

1 kommentar:

Harald sa...

varför så arg, jossan?