onsdag 7 oktober 2009

Gör scones eller nåt!

Häromnatten kunde ingen på Birkagatan sova.
Jag och Johannes låg och pratade mellan 3-5 på morgonen medan katterna sprang runt som galningar i lägenheten. Till sist blev jag i alla fall rätt så trött och dozade off, Johannes blir då skituttråkad och väcker mig hela tiden. Till sist blir jag asirriterad och lägger kudden över huvet och skriker "Men ååå, gå och gör scones eller nåt". Jag valde alltså då det mest outrageous jag kunde tänka mig, typ "Ät bajs eller nåt". Men en och halv timme senare vaknar jag av att det luktar kaffe och scones i hela lägenheten. Då har Johannes blivit inspirerad av min klagosång och gått upp klockan 5 på morgonen och bakat scones. Bästa starten på dagen någonsin. Fast fan va trött jag var på dan sen med bara 4 timmars sömn och ett halvt kilo deg i kroppen.



1 kommentar:

Bella sa...

Vilken karl! Joey, kan du skicka över Johannes till Thessaloniki ett tag? hade inte suttit fel med scones!