tisdag 24 november 2009

Splittrat ex-järngäng

Jag och Antonia plus några till har i alla tider pratat, mailat, smsats och setts mer eller mindre dagligen. Under de senaste 2 månaderna har vi inte pratat med varandra. Sist vi drack vin på Riche övade Michael Jackson fortfarande på nya tour.
Erika ska ev. lämna Stockholm, Antonia har varit i Paris, Tove är hemma sjuk, Jossan har KÖPT LÄGENHET och flyttat, Sophie är med i City halvnaken och vi har inte ens diskuterat något av detta utan i stället har det nått mig ryktesvägen.

Exempel på vår nya relation:
Jag ringer Antonia för ett par dagar sen

A: Ja, tja
J: heeeeej fining, hur ääär det gumman?
A: bra... (avståndstagande tonläge)
J: Å vad bra, hur har du haft...
A: Men alltså vill du småprata?
J: Eeeh, jaea
A: Ja, det har jag inte tid med tyvärr, hejdå!
-klick-

8 kommentarer:

Antonia sa...

fy sa jag verkligen så?

Tove sa...

va va va va, har jossan köpt lägenhet???!

erika sa...

tove. du bor så långt bort från oss andra att djungetrumman inte når dig...

Antonia sa...

och johanna har skaffat jobb.

Sophie sa...

va jobbar johanna? och ska erika flytta? vad är det här? teaterdvalan har slagit till. jag känner inte er längre... men vi ses väl imorgon?

Torre sa...

Och jag som trott att ni alltid ses på något sätt och att ni aldrig kommer att skiljas åt!!! Släpp inte varandra!

josefina sa...

Hahahah! Det här är ju sjukt. Jag läser detta idag, den 28:e november. Nu har jag internet i mitt nya hem, kan vi inte mailas lite? Och ikväll har vi premiär. Förhoppningsvis ska jag så småningom få tillbaka mitt liv. Snart snart snart, middagsinvigning av mitt nya hem.

Johanna sa...

can't wait!