tisdag 1 december 2009

999

Allie, du får äran att lägga upp inlägg 1000 eftersom det var du som uppmärksammade det imponerande antalet inlägg in the first place.

Samma järngäng som jag för några inlägg sedan kallade för ex-järngänget hade en gång för länge, länge sedan en kulturklub. Den hann knappt starta innan den lades ned tyvärr. Jag och Tove hann aldrig vara med och för att sura miner skulle suddas bort så la vi ned skiten. Jag kommer ihåg att jag ett antal gånger övervägde att ta med tjejerna på greksisk danskväll i Solna men vågade aldrig (tog med Antonia en gång i smyg för hon är ju så gott som grek hon med). De andra hade tusen events som vi skulle gå på och riktigt spratt av idéer och inspiration. Jag hade min danskväll i Solna och det var det.
Anledningen till att jag tar upp detta nu så här många månader senare är att jag idag var på en fantastisk utställning som jag hade velat ta med kulturklubben på.
Det var en fotoutställning på Kulturhuset med Alessandra Sanguinetti som har följt två kusiner från deras barndom och upp i tonåren. Det var det bästa och mest inspirerande jag sett på länge.
Ett MÅSTE för alla som gillar bild och/eller Argentina.
Här kan ni läsa mer om utställningen.








© Alessandra Sanguinetti

Bilderna finns: här

2 kommentarer:

Tove sa...

jag vill gå! vi kanske ska svänga förbi millesgården också while we're at it?

Torre sa...

Underbara bilder!!! otroligt nära i sin nakenhet!