fredag 22 januari 2010

Mellanmjölk

Igår väntade jag jag ut i det sista med att titta i kylskåpet, klockan började närma sig middag och jag vet att jag inte hade någon mat men jag ville inte bekräfta nåt. Jag lät bli. Magen kurrade. Det var mörkt och kallt och att öppna kylen är lika med snöra på sig skorna och gå till ICA.

Så jag öppnade frysen. Veggobollar och fryst majs. Hettade upp pannan, slängde in lite chilipaste och stekte skiten. Pannan osade. Imma på fönstret som luktade svett. Förskräckt tittade jag ner i pannan. Slängde allt. ICA.

Jag köpte en liter mjölk och kellogs k.

Jag åt två portioner till middag, har ätit två frukostar och en innanlunchen-skål med flingor med mjölk.

Kommer ni ihåg hur gott det är?

2 kommentarer:

Tove sa...

MMMMMMMMMMMM

Antonia sa...

Åh vad du är söt. Tack och ja det är så gott.