söndag 23 maj 2010

Pappa klagar över ännu en fest med en DJ som bara spelar 70-tals hits.

Pappa: Donna Summer, Donna Summer, Donna Summer. Jag blir nästan förnärmad. Det är som att DJ vill måla ut mig som gammal. Han drar på ytterligare en Donna Summer och säger dansa gamlingar dansa.

Lille bror: Köp en truckerkeps. Då kan du andas ut även om du dansar diskodans.

Jag: Eller såna där skor med hjul. Då kan du lätt ta över, sorry glida över dansgolvet med ungdomlig stolthet pappa.

Pappa till Mamma: Dom hånar mig (slår lillebror. Når inte över till mig).

Lillebror: Nej nej du är helt game om du skaffar flugglasögon med gula glas.

Jag och lillebror dör av skratt.

Lillebror till mig: Kan du se pappa åka ner för grusgången, zickzacka och flaxa med armarna mellan smokingarna och marschaller. Han skriker att det går för fort och mamma svarar dalskidan älskling, tyngden på dalskidan.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Var det verkligen gled han gjorde?

Antonia sa...

Nej Joey han slajda/slide...a/slida!

aaaaaaa hur försvenskar man det då?