torsdag 24 juni 2010

Igår pratade jag med en gammal killkompis här i byn och jag frågade honom hur hans bröllop gick i höstas. Han berättade att bröllopet inte blivit av än. Anledningen var inte otrohet eller något annat smaskigt utan att brudens mamma ramlade i sina klackskor och gjorde sig jätteilla bara en vecka innan bröllopet, så det blev uppskutet (en mamma MÅSTE få dansa på sin dotters bröllop här). I våras då bröllopet äntligen skulle bli av så ramlade hans mamma i sina klackskor och bröt båda knälederna. Dessutom skyllde hon fallet på sin man som inte höll i henne ordentligt så det blev, utöver uppskjutet bröllop och en månad på sjukhus, familjekris.

3 kommentarer:

Antonia sa...

gift dig med en grek. I want drama!

Tove sa...

hahaha! jag säger det, inga hasbeens i molyvos

Johanna sa...

Tove jag har testat, det gick bättre än förväntat. Men klackarna tog rätt mycket stryk och fick Ursus på sig mer än en gång i mina tafatta försök att undvika shotsen...