torsdag 22 juli 2010

Vietnamesisk afton i Bromma

Tove ska åka iväg till LA en månad och ville bjuda på hejdåmiddag. Jag förstod att alla hade tackat nej och såg framför mig hur Tove satt på sovrumsgolvet och grät. Så jag sa: Tove jag kommer och hämtar dig utanför jobbet så handlar vi tillsammans och så cyklar jag med dig hem till Bromma (Tove cyklar från Bromma till stan varje dag. FREAK).

Vi åkte till Asian food store och irrade förvirrat runt mellan hyllorna. Green mango, kan det vara vanlig mango tro? Holybasil, thailänds basilika? Rispapper vad är det? Varför är jätteräkorna bruna?

Vi cyklade från city till Bromma, jag kommer fram dyngsvettig, illamående och inser att det finns andra gäster och att dom andra gästerna har tagit sig ut kommunalt. Hela middagen satt jag och oroade mig för cyklingen hem. Genom staden i mörkret. Genom staden i mörkret efter tre öl. Genom staden i mörkret efter tre öl när Toves pojkvän Robin just skrämt upp mig genom att visa mig en förundersökning av misshandel på tonårspojkar i Tanto. Rålis är rätt likt Tanto. Jag kommer dö! Allt för Toves skull.
Hanna

Lillan

Tove

Josefina

11 kommentarer:

Johanna sa...

Där blev ju Tove visst snygg ju. Tove, på LA resan vill jag att du använder självutlösaren alt tvingar Robin att ta kort på dig med. Inte som Trulli där det är 30 kort på en blundandes Robin och inte ett enda på dig!

Tove sa...

den där rätten kanske hade smakat helt annorlunda om vi hittat rätt grejer. dom borde faktiskt anställa en guide till varje hylla på asian livs. Det måste ju krylla västerlänningar som oss med east-kokböcker i högsta hugg som inte fattar ett skit...

Tove sa...

ska tvinga robin att fota mig hela tiden

thilde sa...

Jag fattar inte varför inte jag blev bjuden på den där proffsiga middagen. Och jag som bara ringde och ringde...
I vår är det jag som styr vietnames middagarna.

Antonia sa...

Thilde när åker du? När får vi hälsa på? Douglas med vänner åker ner över jul och nyår. Om du åker kommer jag dit. JAG LOVAR OCH SVÄR!!!

Tove sa...

Sorry thilde, jag visste ju att du hade planer! puss

Antonia sa...

Hahaha, Tove har dåligt samvete. Du addade en "puss" till kommentaren. Har fått en "puss" av dig och det var för släta över oroligheterna på min födelsedag förra året (du fick mig nästa att börja gråta).

Antonia sa...

den här bloggen är verkligen en klubbsida för inbördes beundran

thilde sa...

hahaha...min prel plan är att åka i början av nov typ men jag ska försöka planera lite nu och kolla vad som funkar. ja vad kul om ni kommer dit också!

erika sa...

vavavava? är thilde på g med douglas???

Drystone sa...

Och Antonia, skulle du inte komma ner nu i sommar??? Visserligen är detta inte Vietnam, men minst lika exotiskt på sitt sätt!!!