fredag 20 augusti 2010

Gotland

Det spelar ingen roll att jag känner mig som 75 år gammal av trötthet för de senaste dagarna har varit något av det finaste jag varit med om. Vi har verkligen knappt sovit på fyra dagar. I stället har vi setts på stränder 5 på morgonen för att fota i soluppgång, lyssnat på föreläsningar om hajar och tatueringar (inspirationskällor), haft handledningar, ätit smågodis, använt utrustning för miljontals kronor (Jag fick använda en 500 000 kronors kamera, det var darrigt kan jag tala om) och kanske framför allt lärt känna varandra. Att jag ska få göra det här varje dag i två år till känns så bra att jag blir helt knäpp.
Ren och skär lycka är vad det här är.




Vi hyrde en gypsy car, en gammal krockad Wolka för trehundra kronor dygnet. Fantastisk affärsidé!


Jonas med en lånad kamera som kostar mer än min lägenhet



Vi köpte vin som vi drack ur Maxkoppar. Vi la ned kamerorna efter att vi konstaterat att det finns inget tråkigare än foton på solnedgångar.
Jag hade ju turen att få bo i en lägenhet med mina klasskompisar från min förra fotoklass. Vissa hade inte den turen och fick sova på betonggolvet i skolan...
Vi blev konstant mer eller mindre tvångsmatade med smågodis. Det låg kinapuffar överallt på golvet på konstskolan där vi hade våra föreläsningar.
Världens bästa lärare. Emilia (som kommer vara min handledare) och Björn.
Igår kväll hade skolan åkt hem och jag och killarna var kvar. Vi åt lax och drack vad som inte kan ha varit mindre än 100 liter vin. Sen badade vi i poolen som låg på taket av vårt husJag fick nys om en glassfabrik som hade över 120 sorters hemgjord glass. Så idag blev det hasselnötsvitchokladglass innan vi gick på båten.





Jag blir galen på att texten är understruken. Helt galen.

5 kommentarer:

josefina sa...

Fy fan vad underbart.

Sophie sa...

alltså jag orkar inte! bilderna är så sjuuukt fina! jag vill tapetsera min lägenhet med dom. ok?

Drystone sa...

Taxiarxis Mixalis! Får man vara stolt över att ha en dotter fotar så? Det är klart att jag får och det är jag här och nu, från Lesvos i den egeiska natten

Tove sa...

FINT!!!!!!!!!!!!!!!

Johanna sa...

Tacktacktack ni är så snälla