söndag 26 september 2010

Hot saturday

Det är lördagkväll och jag och Tove har hyrt film. Som alltid när man ska sitta hemma i soffan och vara passiv så är sötsug ett problem. Detta står jag och Tove i vanlig ordning och dividerar om i kön till seven eleven. Tove pratar om hur plågsamt det är att Center nougat har kommit tillbaka.

Jag: "Men nej nu tänker vi inte så, nu tänker vi på hur bra det här blir. Vi kommer äta jordgubbar och ta det lugnt och kolla en bra film och gå och lägga oss tidigt så imorn går vi upp och tränar..."

Jag blir här avbruten av killen framför oss i kön som börjar hånskratta och vänder sig om mot oss och säger: "Det där låter ju som en sjuukt seg kväll!"

Jag och Tove har inget att svara så vi bara står tyst och ler lite osäkert tillbaka. För han hade ju rätt liksom.

2 kommentarer:

Drystone sa...

själva åt vi glass med blåbär och såg "Mediterraneo"(för tredje gången, för mig) och blev alldeles sanslöst berörda över denna sanslösa film, så en kväll utan Center blev allt annat än sjukt tråkig. Hoppas ni hade det fint!

Drystone sa...

själva åt vi glass med blåbär och såg "Mediterraneo"(för tredje gången, för mig) och blev alldeles sanslöst berörda över denna sanslösa film, så en kväll utan Center blev allt annat än sjukt tråkig. Hoppas ni hade det fint!