tisdag 21 september 2010

Johannelund

De senaste dagarna har delvis gått till att plåta en ny uppgift vi fått i skolan. Alla har tilldelats en station längst med gröna linjen. Man ska lära känna sin station/närliggande område och sedan göra en politisk och kommenterande fotoberättelse till det. Jag fick stationen Johannelund (nej jag hade aldrig satt min fot där). Vid Johannelund finns en topp som är uppbyggd av rivningsmassor från Hässelby och Klarakvarteren. Där har tills för ett par år sedan funnit en skidbacke och barn åker pulka, folk flyger drakar ja- you get the drill. Nu ska det byggas höghus där och marken har blivit totalförstörd i samband med detta. Här är en liten del av det jag plåtade. Observera att detta var det jag dedikerade hela min fredagskväll till. Tackade nej till bio med tjejerna och allt! Jag blev faktiskt till min egen förvåning himla upprörd av att se hur förstört det är redan nu.







Inga kommentarer: