onsdag 27 oktober 2010

Ide

Idag har jag efter ett tips under en handledning i skolan tvingat mig själv att titta på "Persona", en Bergmanfilm (Oj vad pappa blir irriterad nu över att jag använder ordet tvinga, men han blir nog lite glad samtidigt att jag allmänbildar mig). Inte att det inte skulle va bra men ack så tungt det är. Svart ute och svart/vit film och oj oj sicket långsamt tempo! Men samtidigt mycket, mycket fint och gaaaalet snygga Bibi och Liv.

Nu ska jag kolla nåt lätt och ytligt med massa färg, typ Entourage eller The Hills. För det är väl det man gör så här års? Sitter i soffan i fula mjukiskläder och äter mat och tittar film? Jag kan i alla fall inte komma på nåt annat jag skulle orka med.


2 kommentarer:

Drystone sa...

NEEJJJ! Jag blir inte alls tokig över att du använde ordet "tvinga". Alla tar vi tid på oss innan vi förstår:-) Persona är inte Bergmans mer lättsmälta filmer, det finns andra som berör på ett annat sätt, "Smultronstället", "Jungfrukällan". Och vilket foto! Bergman hade världens bästa filmare!!!

athirostomos sa...

I have heard and read good things about this movie ... I haven't seen yet.

... I think too sophisticated for me!