onsdag 16 juli 2008

Någon festlig grek bjöd en gång Johanna på vodkaindränkt vattenmelon som hon sänkte med god aptit. Hon spenderade resten av kvällen inlåst på toaletten. Än i dag får melondoftande läppglans Johannas rygghår att ställa sig i givakt. För första gången i mitt liv förstår jag henne. 

Jag har just tagit farväl av körsbär som jag älskar så innerligt. I tvsoffan framför Häxorna från Eastwick hetsåt jag lyckligt ovetande körsbär, då scenen som förändrade allt kom...

Ni vet den där Cher, Susan Sarandon och Michelle Phiffer blir matade körsbär av djävulen själv, Jack Nocholson och den arma prästinnan (eller vad hon nu spelar, en gudfruktig kvinna hur som) raketvomerar deras körsbärskärnor. Jag kommer aldrig mer att kunna äta dom små härligt röda bären. Till saken hör att jag inte är äckelmagad. Nej, ju äckligare desto bättre enligt min mening men den här scenen är av världsklass!  

4 kommentarer:

Johanna sa...

Oh god. Don't remind me. Dessutom låg jag på gatan och inte inlåst på toan. Fy fan.

Anonym sa...

Oj oj oj!

Anonym sa...

Jag vet kan inte dricka läsk längre jag förknippar det med alkohol! :)

Johanna sa...

Den e jobbig Rose...