fredag 18 juli 2008

Mina sista dagar

 

På söndag lämnar jag min paradisö och återvänder till Sthlm.
Vad gör man då som 21-årig blondin i Grekland ens sista dagar?
Man skulle kunna tänkas sola, bada, shoppa lite fula souvenirer, häva i sig så mycket feta det bara går (det smakar inte lika gott hemma ens om man går till någon av Sthlms mathallar) och kanske till och med unna sig en ordentlig fylla weekation-style.

Men inte jag inte.

Min mor ringde mig nämligen imorse och inledde samtalet med orden "Johanna, jag har det! Du ska fota katter åt Katthemmet, så ska du ta reda på alla veterinärers namn och hur kastreringsprocessen går till i Grekland"
Jag undrade trött om det inte räckte med att jag satt uppe till 3 häromnatten för att skriva en artikel till Katthemmets tidning Jamaren (ja, den heter så). "Nej, det här är en annan grej" fick jag till svar.

Så det var bara för mig att ge mig ut och fota och prata med folk som kunde tänkas veta något om kastrering och som skulle kunna tänkas ha överseende med det otroligt underliga och roliga i att jag ville veta det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahohohohohhihihihihihi stackare! Fattar inte din mamma att du hellre vill va på stranden?
/Linda

Johanna sa...

Jo, men det rör henne inte i ryggen

Anonym sa...

Vad är det för katthem?

Anonym sa...

hahahahaha!