onsdag 13 augusti 2008

Albus och alferna

Fantasy och sci-fi har aldrig varit min grej, med ett undantag- Harry Potter.
När det kommer till min vän Harry så finns det 3 grupper av människor.
1. Tycker hela grejen är larv och kan inte för sitt liv förstå hur vuxna människor är benägna att oberört slå upp sina glittriga böcker med stjärnprydda sidor på bussen.
2- De som tycker filmerna är sevärda men som aldrig skulle palla ta sig igenom de 5000 sidorna om den lille pojken med Elton John glajjer.
3. De som bara älskar böckerna, filmerna- ja allt som har med Harry att göra.

Jag tillhör den tredje gruppen. Det är mycket otippat då jag vanligtvis är mycket snabb med att med mycket starka ord dissa alla mainstreamböcker som denna.

Denna vecka har jag läst de två sista Harry-böckerna från minuten jag kommit från jobbet till minuten jag släckt sänglampan. Jag har som grädde på modet utlyst en Harry Potter filmvecka hemma så varje dag ses en Harry-film.

I natt drömde jag om magiska förtrollande väggar, husalfer, kusliga spöken, quidditch och godisar med leversmak.

Jag motiverar hela tiden detta (onormala?) beteende med att jag har mitt barnasinne kvar och att jag ju slutar röka så det är bra att jag är hemma och sysselsätter mig men imorse när det första jag tänkte på när väckarklockan ringde var Rubeus Hagrids spindel Aragon så slog det mig:

Jag är en tönt

6 kommentarer:

Antonia sa...

Jag tillhör kategori 1.
2 om jag är bakfull och inte vill behöva tänka.
3orna förstår jag mig inte på.

Johanna sa...

Blogga nu och sluta snacka så mycket

Anonym sa...

Svar: det är en ny härlig serie! gå in på kanal5 och läs mer om den, har bara sett ett avsnitt så, men gillar den redan! Kramar!

Anonym sa...

Word! Jag är också en tönt, läst varje bok sex-sju ggr. 21a november kommer nästa film! Can't wait! :)

Johanna sa...

Hej Idaa, fan va kul med en likasinnad

Anonym sa...

Vissa kommer aldrig ifrån barnböckerna! Men filmerna har finess!