fredag 15 augusti 2008

Fotoptimist javisst

I grundskolan hörde jag en mängd skräckhistorier om japanska flickor som fick fötterna bundna från barnsben för att de skulle sluta växa och vara nätta och fina i de där flipflopsen de har med strumpor i (mode/tradition är oförklarligt ibland).

Jag för min del har aldrig fattat grejen med att ha små fötter, tycker det ser lite löjligt ut faktiskt. Det är väl bättre att stå stadigt på jorden som min mamma alltid säger.

Hur som så motbevisades min tro på min självinsikt då jag nu, trots att jag under de senaste månaderna genomgående köpt skor i 40 (tom 41), beställt ett par träpjuck i storlek 39 på nätet. När jag fick de häromdagen så sticker ut nästan en HEL CENTIMETER från skon. Kan det bli mer klart är så här?

  • Jag har 40-41 och inte 39 i skor (förutom i speciella fall när det är rea och det bara finns 39 kvar)

  • Jag har storlek 38 och inte 36 i kläder (förutom när hoppet och motivationen till en superslim framtid är på top samma dag som man går på stan, då kan det hända att en 36a slinker ned i varukorgen...)
Skönt att ha det klargjort.

5 kommentarer:

kallepa sa...

http://farm1.static.flickr.com/219/501815667_3eed6094bb_o.jpg

Anonym sa...

kalle det där va äckligt

Anonym sa...

Snygga skor. Var har du köpt dom?

Anonym sa...

Snygga skor. Var har du köpt dom?

kallepa sa...

Hasbeens.

http://www.hasbeens.se