tisdag 19 augusti 2008

Kiethar

Smaken är som baken som det så fint heter och föjdaktligen får olika saker olika personer att "tända till". Jag gillar dyra skor och gott vin (how original huh?), andra gillar deckare och bärs och vissa kanske till och med gillar naturpromenader och 90% choklad (även om jag tror att det är påhitt, det ÄR inte lika gott med supermörkchoklad, det går en definitiv gräns vid 70%).

Min mor tillhör den mycket speciella grupp (oftast)kvinnor som lever för katter.
Detta har resulterat i hennes enormt stora inblandning i ett katthem här i Stockholm vilket i sin tur har lett till att jag (när jag stod på Riche med 4:e glaset vin i handen) tackade ja till att bli ett så kallat akuthem som i sin tur resulterade i att jag blev fostermamma till en kattfamilj på 4 i 2 månader i våras.

Nu är det dags igen och ikväll kommer en mamma och två 7-veckors katter hem till mig.
Jag känner mig pirrig och glad för det.
Jag tror att jag kommer att hoppsa hem från jobbet idag.

Katterna på ön i Grekland som mamma vill att jag ska skriva i "Jamaren" om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuu vilket fint kort!

Anonym sa...

Jag blir fan sugen på katt när jag ser det där kortet