tisdag 19 augusti 2008

Att vilja åldras 20 år

Igår kväll var jag på middag i Bromma på Ålstensgatan (Per Albin husen ni vet).
Det var ett alldeles fantastiskt (hade jag skrivit på engelska så hade detta inlägg präglats av ordet fabulous) inrett hus med två alldeles fantastiska barn och en helt fantastisk katt och fantastiska äppelträd i trädgården. Utanför joggade fantastiska människor förbi efter den jag-kan-bara-anta proteinrika middagen och vi grillade fantastisk lax och drack fantastiskt tempererat vin.

Det fick mig litelitegranna att önska att jag var 40 redan idag.

Det var med en viss besvikelse jag gick upp imorse och tittade på min helt rynkfria hud i spegeln, mitt röda diadem med plastrosetter i badrummet, mitt matbord täckt av modetidningar, mina rosa toppar i byrålådan och mina höga klackar med leopardmönster i hallen.

Allt detta kommer antagligen (förhoppningsvis?) att vara ett minne blott om 18 år, men vem fan bryr sig om man får stå och vända på ett fett stycke lax, vardagsberusa sig på dyra viner och blicka ut över sina alldeles egna ungar klättrandes i ens alldeles egna äppelträd?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du är rolig du

Anonym sa...

Bra skrivet