fredag 19 september 2008

En grej till:

Orangino är det jävligaste spelet man kan spela.

Jag kommer ihåg att Antonia alltid var tveksam för att spela det då risken är så stor att man blir osams! (För den som inte vet så går det alltså ut på att man läser upp en mängd adjektiv och så ska man säga till vilken grad det passar in på spelarna) Jag totalignorerade dock hennes varningar och tvingade alla att spela.

Jag fick sedan kort som egocentrisk där alla gav mig en 4 (på en skala mellan 1-5). Jag höll upp en etta. Antonia höll upp en 2:a eller 3:a på snål- där höll visserligen alla andra upp 1:or.

Ord som jag aldrig kan förtränga yttrades under den dagen och än idag (2 år senare) blir jag arg då jag tittar på den orangea lådan.


Det är ungefär samma sak som att leka "jag har aldrig" i ett gäng när ens pojkvän är med- just don't do it.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fick jag snållappen eller du? Förstod inte?

Johanna sa...

Jag fick snål och du (antonia?) gav mig en tvåa eller trea..

Anonym sa...

en 4a på egocentrisk, där protesterar jag våldsamt. Att snacka mycket är en sak, att vara egocentrisk en annan och du får en 1 av mig, även om jag inte kan tas bort från jäv, men du är djävligt generös. Ibland.