onsdag 17 september 2008

En vanlig måndag

Jag och Estelle, for till landet för att hjälpa min far att riva ett hus. På parkeringen stod en grävskopa (eller närliggande monstermaskin) som vi kände lite på. Nej, jag fick inte gräva med
den.

Sen satte vi igång med rivandet av pappas gamla snickarbod. Den var isolerad med tidningspapper från 67.

Vi återhämtade krafterna med korv innan jag och pappa skulle jaga.

Allt vi fick var en liten räv. Jag gör research för ett mord (jag skriver bok) så jag flådde, skar och tittade inuti. Till min förvåning var allt lent, kändes rent och färgat av rosa, lila, rött och en nyans mörkare än så (min nya favorit färgskala).
Hemma väntade tre flickor på mig. Vi lagade blodpudding och sjöng i tvättstugan. Gårdagen var en händelserik och rolig dag.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Titta i en räv för att gå hem och äta blodpudding. Herre gud.

Anonym sa...

Vilken lesbisk dag du hade. Är det något du vill säga oss?

Anonym sa...

Riva hus? Slakta räv? Fy! Er blogg spårar flickor!

Johanna sa...

HAHAHAHAHA lesbisk dag

Antonia sa...

Ursäkta jag har grävt i en räv, ingen verkar bli chockad. Hjärtat slog i min hand! Men lebb? Inälvor för fan!

Anonym sa...

Vadå slog i din hand??? Det var det värsta jag har hört. Det låter fan inte lagligt

Anonym sa...

Nej, fy va äckligt. Djurplågeri är vad det är! Tycker du att det är roligt att skära i djur? Du är sjuk och borde uppsök hjälp. Fy fan va vidrigt gjort. Du skriver om det utan minsta skam. Underhållning är det inte.