måndag 15 september 2008

Kräftor

I helgen var jag på kräftskiva. Jag kom på nu att det inte alls var i skärgården. Jag tänker att allt som inte är stan som är ett sommarhus är skärgården men det var alltså inte detta.

Jag brukar inte vara ett större fan av kräftskivor och jag är absolut inte positivt inställd till att sova över på kalla fuktiga landställen i september månad för att dagen efter städa och diska och må allmänt pyton. Så jag var ganska grinig inför tillställningen.

Det blev dock hur trevligt som helst, bröd bakades och svampar plockades och rödvin dracks och korv grillades. Det var ett litet fokus på kräftor vilket jag tyckte var en stor lättnad.

Johannes blev på fredagen inspirerad av Robin då vi var på fest och bestämde sig för att sluta snusa. Han vet inte varför för att han tror inte på att snus är farligt utan han gör det för att bevisa vilken bra människa han är med stark karaktär.

Nu har han dock totalt tappat livslusten och gick och la sig då vi andra roddade festen. Under hans vakna tid så har han för det mesta detta ansiktsuttryck…

Johannes har gett upp


Vidar

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är Vidar?

Johanna sa...

Johannes nästan-släkting kompis

Anonym sa...

Mysmysmysmys!

Anonym sa...

Du tar alltid så fina bilder!

Johanna sa...

Hahaha tack så mycket!

Anonym sa...

Du TAR fina bilder och inga hahaha och mina känslor är med Johannes, så bedrövligt katastrofalt som livet tydligen är utan snus!!!Fast han fixar det, för han kan inte gå genom livet med fläskläpp!!!

Anonym sa...

Hahaha Torsten! Jag dricker mer kaffe än en hel AA- församling och jag tycker det mesta är lite mindre kul just nu. Robin har lovat att från och med idag, den fjärde nikotinfria dagen, så kommer det bli lite enklare att tänka på annat! När kommer du hem till Sthlm?