måndag 15 september 2008

Bröllop

Det var lördag och jag bakfull. Mamma ringde och väckte mig 30 min innan vi skulle åka. Min kusin Peters stora dag och jag ville bara få somna om. Jag åt två grillade med senap till frulle på Shell iklädd en rosa smokingklänning.

Vi fick promenera över en åker, bland komockor och förmultnad sommarblomster för att komma till den vackraste kyrkruinen som finns. Den var värd all irritaion och alla svordomar.

Dom hade en underbar sångfågel med burleskfrisyr som ylade deras kärlekssånger. Jag frågade om jag fick ta med henne hem. Hon skrattade inte åt skämtet. Hon sjöng och rökte och sjöng lite till. Det fanns ingen präst och vigseln var avklarad på tio minuter.

50 meter från ruinen låg en lada till brädden fylld med nötkreatur. Jag tvingade pappa att posera framför mjölkkossorna. Jag var överlycklig för jag älskar djur, natur och min pappa.

Min kusin, hans fru och Vadstenas mest uppskattade coverband.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå ingen präst?

Anonym sa...

Kusinen är en hunk! :)

Johanna sa...

Gud vilket fint inlägg!
S'agapo

Anonym sa...

Underbart "reportage"!!! Och underbart att se dig och farsan så där riktigt nära, det berör en annan farsa!!! Rosa siden och 2 korvar på macken, det låter ödelagt Norrland!
Flera fina reportage! Ingen präst! Det lovade väl varandra vad de kände och för det behövs ingen prälle!

Anonym sa...

Torre, det var fantastiskt! Pappa och jag i baren. Njut av ön och skynda dig inte tillbaka till kalla sthlm!