onsdag 17 september 2008

Svar på Antonias frågor

1 Om jag fick döpa om mig skulle jag heta?
1. Esther
2 Fobi?
2. Att få en sån där permanent mage nedanför magen. Alltså precis ovanför punanin.

3 Dröm som aldrig kommer besannas?
3. Att bli sångerska på Bouzoukia i Grekland

4 Ibland...
4. Ångrar jag att jag har slutat röka.

5 Min pojkvän eller Antonia? Du kan bara rädda en ur det brinnande huset!
5. Fuck. Jag går typ därifrån, kan inte välja.

6 När jag blir stor ska jag...
6. Bli så rik att jag totalt tappar respekt för sakers värde.

7 Ibland...
7. Förväntar jag mig överraskningar från folk. Jag har blivit så bortskämd med det under min uppväxt så ofta om jag är med någon och påpekar att jag gillar en skiva eller en stad eller en klänning så har jag en förhoppning om att den personen ska överraska mig med att ha gömt cd:n under min kudde/köpt en weekend dit/ hängt upp den klänningen på ytterdörrshandtaget. Det händer typ aldrig.

8 När jag är ensam hemma brukar jag...
8. Växa fast i min morgonrock och äta 500 gram pasta

9 Senaste lögnen?
9. Att jag har lagt ned bantande och i stället ägnar mig åt att vara nöjd åt min kropp

10 Mest stolt över?
10. Att jag kan grekiska

11 Min vänner tycker jag är...
11. Full av mycket starka åsikter om ALLT, även om saker jag kanske inte borde

12 Något jag önskar ogjort...
12. Att jag lät Adam Andreasson tända min första cigg på gården på Elverket i 6:an

13 När njuter du?
13. När jag får äta ohämnat mycket pasta och när jag får prata grekiska

14 Något få vet om mig är...
14. Att jag har galet mycket tandsten i underkäken. Spenderar en förmögenhet hos min tandhygienist

15 När jag var liten...
15. Var jag tjock, sjukt kavat och hade mörkt hår

16 Det jag stör mig mest på är...
16. Blåsta mediatjejer som pratar skånska

17 En manlig kändis jag älskar...
17. Mark Ruffalo

18 En superkraft du vill ha?
18. Den där bränngrejen med synen som Superman har. Jag vet inte till vad men det verkar coolt att kunna skära genom bilar med ögonen

19 Västa ärret/sjukhusvistelsen?
19. Mitt motorcykelärr på benet. Visserligen sjukt bra story men satan vad smärtsamt det var


20 Jag skrattar åt...
20. Vänner (serien alltså, mina vänner är inte alls lika roliga)
21 Favoritband/artist (får inte vara grekiskt, om det är det måste du översätta en av texterna på bloggen)

21. Haha, det är ju såklart grekiskt men om jag ska säga nåt annat så måste jag säga No doubt med deras första skiva, tidiga Outcast och Nerd
22 En missuppfattning om mig är...

22. Att jag gillar att prata i telefon. Jag hatar det

10 kommentarer:

Anonym sa...

Antonias frågor var roligare men dina svar också! puss puss jojje

Antonia sa...

Esther, det vill jag också heta. Eller Evy, en tant vill jag vara.

Johanna sa...

Evi, grekiskt namn mmmmmm

Johanna sa...

Fotis syster

Anonym sa...

Haha, vänner, mina är inte heller speciellt roliga.

Sophie sa...

Jag tycker att det kommer fram mycket kul här. Att Johanna hellre skulle dra än att rädda sin bästis eller pojkvän. Intressant val. Och att idolerna är No Doubt, NERD och Outkast. Det var lite otippat! Jag tror definitvt att du kommer att dra nytta av kulturklubben min vän...

Johanna sa...

Sophie: ja enlighten me in your musicworld. I mina lurar är det som bekant bara grekiskt som spelas

Antonia sa...

Han, mark ruffalo är ju tjockis? A la salikis... No???

Tove sa...

HAHAHAHAHA, POOF du är så rolig.

Anonym sa...

Jag tror du kan lämna den brinnande kåken, för jag tror båda kommer att hoppa och klara sig själva om jag känner dem rätt.
Och vad skulle livet vara utan grekisk musik, sanslöst mycket tråkigare, fast att säga "grekisk musik" utan en definition av något slag, är att ge sig ut på djupt vatten. Det är som att säga att man gillar svensk folkmusik och därmed räknar in Göingeflickorna och då är vattnet djuuuupt!!!