fredag 10 oktober 2008

Dåligt drag

Jepp. Bloggen har insjuknat. Cause of disease- yet unknown.
Jag fyller mina dagar med olika skriverier och kåserier, krönikor bloggar artiklar, debatter och allt vad det heter. Terminologi är inte prio ett på listan. Jag skriver en massa och tar journalistkurser på distans, klyschigt som det må vara så har jag till och med försett mig med en liten svart Moleskine där jag skriver ned olika proffsiga ideer som far genom mitt huvud. Men av någon anledning så förmår jag mig inte skriva ned dom här på bloggen.
Blogg är bra för det är gratis och öppet för alla.
Blogg är dåligt för att man blir så galet dömd och kategoriserad.

Förut var Elin Klings blogg mitt bread and butter till exempel, men med tiden så har jag tröttnat totalt.
Det räcker med en liten "felsägning" för att läsaren ska lacka och radera en från bokmärkslistan.
Det finns helt enkelt lite för många bloggar att välja mellan.

Jag ska därför försöka strukturera om mig lite.
Kom gärna med idéer.
I'll be back.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har redan tagit det första steget till förändring, just genom att inse själv att du längtar efter andra energier. Själv tycker jag att det du skriver håller hög klass och inte bara flin men med riktig ouzo (vilket betyder med inte för mycket vatten) i meningarna och ämnesvalen. Vem fan tröttnar inte på sig själv ibland. Fortsätt i Nuets ingivelse!!!

Anonym sa...

Det har blivit lite tunnsått med inlägg. Bloggen kanske har kommit till vägsände. Det kanske är nog nu. Kanske dags att gå vidare.

Anonym sa...

tvceimsRobin, med vad? Önskan med bloggen är att ha kul med den och också ha seriösa inlägg. Vägs ände är att ge upp och som världen ser ut, från vilken sida du än kollar. så finns det alltid saker att ta tag i. Så jag vet inte vad du menar med att det är nog nu. Hur skulle du fortsätta och med vad??? Självkritiken uttryckt i den senaste bloggen är nya och goda och möjliga energier. Det är att gå vidare. Står du själv för det tunnsådda med inläggen, eller?

Anonym sa...

Robin, jag söker sanningsenligt inte en destruktiv konflikt med dig, I promise, men en positiv konflikt är nödvändig för all förändring!

Anonym sa...

hoho jag saknar er...

Anonym sa...

Jag tycker ni ska starta en tidning istället för att blogga. En tidning med eld i. Som proletären, fast för rika, så ni får in bra med annonser!

Johanna sa...

Det ska vi, can you give it a year?

rewdboy sa...

johanna, det e enkelt! du behöver bara en blogg. du vet vilken...