onsdag 15 oktober 2008

Kvällsaktiviteter.

Att anmäla sig till olika kvällsaktiviteter är som att näthandla. Klickklickediklick och några inmatade siffror och cvc-nummer senare så får du hem en helt ny YSL-tröja.

Det är ont om YSL tröjor i min garderob, men desto fler kvällsaktiviteter (de är ju inte i garderoben men ni fattar hur jag tänker).

Jag läser alltså 30 p grekiska, tar en fotokurs, läser 7,5 p Att skriva för webb på Södertörn och en går kurs i projektstyrning. Utöver detta har jag tre hemlösa katter i min lägenhet, en sambo och ett tidigare blomstrande socialt liv där jag nu mest släcker bränder.

Hur tänkte jag när jag satte upp mig på så många saker då? Jo, det var sommar i Grekland och jag satt HÄR, solen strök över mitt då avslappnade axelparti och jag surfade runt på the world wide web (som vi i branschen kallar det). Jag kände mig avspänd och inspirerad och kollade på allt jag skulle fylla min svenska höstvardag med.

Klickklickediklick och några inmatade siffror och cvc-nummer senare så sitter jag nu här med axlarna uppe vid öronen av spänning, mina nya Hopebrallor täckta i katthår och en brinnande lust till att gå hem och ligga i soffan och inte göra ett skit.

Livet är en paradox.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det händer något!!! Inombords. Alltid coolt när man kommer på något som står där som en glasklar bild av vad man gör! Spännande för mig som läsare att få det som är inifrån dig!

Anonym sa...

du skriver bra