tisdag 21 oktober 2008

Långhelg i Finland

I födelsedagspresent så fick jag en resa till Helsingfors av Johannes.
Det tog ett tag innan det blev av men nu ska det tydligen göras ordentligt.
Johannes sitter hela kvällarna med en nöjd och lurig min på datorn.
Olika mappar som jag inte får röra och surfinghistorik som jag inte får se,
Ja, en massa regler har lagts upp så här innan avresan.

Nu är jag ju så fruktansvärt nyfiken of nature att jag fick byta dator för att hindra
mig själv från att kolla i mappen (och jag kollade verjkligen inte).

Men nu sitter jag här och spånar varför det är så hemligt.
Vad är det vi ska göra som är så hemligt, destinationen vet jag ju.
Det här är de alternativ jag kommit fram till:

1. Vi ska hajka på nåt berg.
2. Vi ska på nån speciell utställning
3. Grekiska communityt i Finland har anordnat en konsert just den helgen som vi ska på.
4. Nån jag känner ska vara i Helsingfors också
5. Vi ska sova på nåt hotell gjort av is eller nåt
6. Vi ska på nån fiskeutflykt

Johannes, om det är alternativ 1 eller 6 så avboka det genast. På det sättet behöver jag inte låtsas bli glad och du plågas av en sådan tunn plånbok till ingen nytta.

Vad ska vi göra???
Jag spricker av nyfikenhet!!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

spännande!

Anonym sa...

Men guuu va romantico! ;)

Anonym sa...

Det är bara att låta bli att gissa så mycket. Bara vara öppen för det som kommer. Och i den staden kan man göra mycket, det vet jag, från bastu till Koskenkorva!!! Ha de'!

Anonym sa...

En liten ledtråd

http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=1813

Johanna sa...

Trippar jag eller var det en massa konstiga kommentarer här förut??
Antonia?? censur???
μπλόγα νου σναιλλα!