söndag 30 november 2008

Lunkade i seg takt till Vivo med Erica för att köpa toapapper. Det är så skabbigt att endast köpa bajspapper så vi passade på att köpa en supersöndagsfrulle också. Erica tar jättekliv för hon har jättelånga ben. Det blir ett glapp på en halv famn mellan oss, en kärring fort som fan kryssar mellan oss. Erica lassar upp frukosten, mitt uppdrag var toapapper, men kärringen blockar rullbandet. Jag sträcker mig lätt över henne för att lägga mitt familjepack lambi med resten av våra varor.

Tanten: Jaha, det är så man gör nu förtiden (hon tittar på mig som om jag snodde räddabarnen-bössan invid kassan).
Jag: Äh, förlåt?
Tanten: Jo jag stod i kön men ja ja (suckar mycket högljutt och irriterat)
Jag: Äh vi är i hop, pekar på Erica, asså det är hennes bajspapper också. Vi delar toalett.
Tanten: Åh, jaha, jag trodde..
Jag: Tänker onda tankar medan jag packar våra varor och är fortfarande stött. Dålig start på söndagen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, hatar också arga tanter.

Anonym sa...

Sjukt kul

Anonym sa...

hyledasuperbra!!! Finns inget värre än dessa surkärringar (eller surgubbar också för den delen) det gäller bara all ALDRIG lägga sig för deras sura uppstötningar, utan att alltid ha ett inlägg som får dem att dra igen byrålådan. Det betyder ett ännu värre argument än de själva skulle kunna föreställa sig att klämma ur sig!

Anonym sa...

hyledasuperbra? hyleda var lösenordet som man skall fylla i under ordverifiering, så börja läs "superbra"

Antonia sa...

Ha ha ha, jo fy fan för surkärringar.