torsdag 13 november 2008

Med vänliga fucking hälsningar

Jag är allergisk mot två uttryck, det ena är om man frågar någon om något var kul/gott/profssigt etc och personen svarar: ”jo, det var väl okej”. Det andra är folk som undertecknar med Mvh.
Nu senast var det min egen mor.

Mamma skriver:

Hej lilla, läs och begrunda. Du får gärna korrekturläsa.Mvh Eva-Lotta

Jag svarar:

Om du skriver under med "Tack Eva-Lotta" igen så tänker jag inte ens öppna pdf:en!!!!!Din unge som älskar dig

Vad är grejen med Med vänlig hälsning asså?

Det är det i särklass mest opersonliga sättet att underteckna ett mail, sms eller brev. Vad är fel med puss eller kram eller varma hälsningar eller kanske hjärtliga hälsningar.

"Med vänliga hälsningar" känns som att få en opersonlig klapp på axeln från hand kall som is.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att hon inte skrev "Mvh" då utan "Tack" istället. Hon kanske vet att du hatar "Mvh". :)

mvh
Patrik

Johanna sa...

Oj, haha. Jag skrev fel

Anonym sa...

Mvh = Med vänster hand, och det är verkligen samma sak för mig och har alltid varit, fast Med vänlig hälsning är ett bruk för människor i affärsbrev som man inte känner eller Med vänliga hälsningar. Fast jag känner en del som inte ens skriver under med sitt namn.
Kramar från P