torsdag 11 december 2008

Best of mormor:

Om Obama: Det är ju kul att dom får vara med och tävla men det behöver ju inte gå till överdrift. Varför lät dom honom vinna.

På sjukhuset: när en ickesvensk städerska (talar oklanderlig svenska) säger till mig att min mormor måste vara mycket älskad då hon får så många besök. Att det inte är ofta patienter med svenskt ursprung har sån aktivitet på besökare. Innan jag hinner svara säger mormor: Antonia, förstår du vad hon säger?

Till avlägsen släkting: Tom hälsar på och böjer sig ner i sjukhussängen och säger högt och tydligt: Hej Ulla, hur mår du? Mormor vänder huvudet till mig och säger: Han tror vist att jag är döv.

Om sina barn (som alla är närvarande): Åh jag älskar mina barn, fast mest Michael.

Mormor tror att hon ska dö och säger till mig, mamma och min kusin: Jag vill hem nu, blundar och suckar. Vi börjar ljudlöst storgrina och avbryts av att mormor säger: Dom knullar på TV och pekar på tv som står på mute.

Tror att jag är min kusin och skvallrar om mig till mig: Har inte Antonia blivit bred om baken?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahahahaha jag döööör

Anonym sa...

Underbara Ulla