måndag 15 december 2008

Muskelsträckning är något som kan drabba alla i olika sammanhang, men särskilt vanligt är det då man utövar någon form av idrott och inte värmer upp tillräckligt. En sträckning i muskeln är något helt annat än träningsvärk och ska absolut inte blandas ihop med detta. För man får inte samma sympati av sin omgivning av träningsvärk.

Jag har sträckt min rumpa och går som om jag blivit assvåltagen. Det gör så så så ont.

Jag har börjat spela tennis med Gabriel som bär handväskor. 0800 jag och gabriel börjar bolla. 0815 jag har blodsmak i munnen och mina porer var som små minisvettfontäner. 0845 jag bönar och ber Gabriel om att få träna min serve eller något annat som inte innefattar fotarbete.

Det var så plågsamt. Jag var tvungen att sätta mig ner på planen för att jag var så yr. Nu kan jag inte gå. Jag blir varvad på gatan av käpptanter och dvärgar.



1 kommentar:

Anonym sa...

otränad eller?