torsdag 22 januari 2009

Att plugga ihop

Trots att man har varit tillsammans med någon rätt så länge så kommer det ibland tillfällen i ett förhållande då man gör något man aldrig gjort tidigare tillsammans.
Ikväll är en sådan kväll, och det är inte en bra sådan.

Jag och Johannes sitter båda i vardagsrummet och pluggar. Min lägenhet är ändå 65 kvadrat så det är inte så att man sitter på varandra precis. Han sitter vid bordet och jag i soffan.

Efter en trevlig middag sätter vi oss tillrätta framför våra respektive arbeten. Efter ca 2 minuter av mitt renskrivande av mitt grupparbete så frågar Johannes om jag är klar snart. Jag tror att han skojar men då menar han att han stör sig så mycket på tangentljudet att han inte kan arbeta.
Jag fnyser och fortsätter.
Efter ytterligare 5 minuter börjar Johannes klaga på att stolarna är obekväma och att han kanske ska köpa en kontorsstol.
Jag fnyser jättehögt (inombords brinner det) och fortsätter.
10 minuter passerar och Johannes ställer sig upp och lämnar rummet. Han kommer tillbaka med öronproppar i öronen.
Jag fnyser och fortsätter.
Efter ytterligare 2 minuter frågar han om jag inte är klar snart, han hör ljudet genom öronpropparna.

Nu har jag låst in mig på toan där jag får vara ifred och knappar för allt jag är värd på tangentbordet i hopp om att han ska höra ända ut dit.
Här inne är jag untouchable.
Jag och min toalett.

6 kommentarer:

Antonia sa...

Hahahahahaha! Du kanske inte borde sluta jobba Joey. Bye bye till din frizon...

Tove sa...

Åh, kontorsstolstjatet! Jag är stolt över att inte ha vikt mig ännu. 4 år and counting...

Johanna sa...

Jag misstänker ett visst under cover sammarbete mellan Johannes och Robin "How to get the ergonimic chair into the household"

Bella sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bella sa...

hahahahaha!jag är faktiskt på Johannes sida i detta fallet. Petros har nyligen fattat vad facebook är och detta innebär konstant knappande (sakta men ändå)! kan man kanske låsa in HONOM på toaletten...?hmm...

Bella sa...

varför står det AND1945 som min profil???

Det är Bella!!