fredag 23 januari 2009

Phil och Störningsjouren

Det har flyttat in nya människor ovanför oss. De har ett sånt där barn.
Paret som bodde där innan dom (det bor bara par i Vasastan om ni inte visste det) var tysta som små, små möss. Det värsta de gjorde var att spela Phil Collins till middagen (säkert fläskfilé med gräddsås och curry) vid sjutiden på lördagarna ibland, men de här nya människorna asså...
Har man ett barn så är man liksom maxed out på väsnande-skalan, det vet väl alla.
Alla utom paret över mig. Jag har just kommit hem från middag ute, har duschat och ligger i soffan med hårinpackning och njuter av lite quality time med mig själv när grannarna sätter igång med fucking SINGSTAR! Abba versionen desstuom.
Jag har googlat efter störningsjouren nu och sitter och fingrar på mobben, får man va anonym när man ringer?
Men jag är en sån jävla svennebanana att jag föredrar att sitta här och sura i min kalla fuktiga badrock medans de lever loppan däruppe. Nu sjunger de Fernando förresten.


Inga kommentarer: