onsdag 21 januari 2009

Svart eller vitt



Svart eller vitt, det är mitt motto må jag säga.
De senaste dagarna har jag ju testat på hur det är att jobba 60% och plugga 100%.
Igår fick jag testa på hur det är att jobba 60% och plugga 100%-bakis.
Vi var på Koh Panyang igår och någon var otaktisk nog att beställa in såna buckets med sprit. Den äckligaste vidrigaste, sliskigaste och sötaste skiten ni kan tänka er. Eller ja ni vet säkert bättre än jag, finns väl knappt en innerstadsungdom som inte backpackat i Thailand.
Tacka fanför att man slapp det.
Hur som så satt jag och funderade över vilken sida jag gillar bäst. Den ena delen av mig vill dricka buckets och röka och dregga mer eller mindre varje dag. Min andra sida vill gå med i studentkåren och fota för studenttidningen, få straight A:s och lägga undan 1000 spänn i månaden till när man blir gammal och bitter och får för sig att flytta till Spaniens solkust.



eller

3 kommentarer:

Antonia sa...

Den hejdlösa joey är den vi alla tycker bäst om.

Anonym sa...

Tror ditt beslut snart blir självklart! Vi har ju bara ett liv och det går absolut inte i repris. Nikon och pennan att föredra! Follow your own will. Resten fixar sig! Have fun!

Johanna sa...

Antonia är alltså djävuln och torre ängeln för den som inte förstod det. Torre är min pappa för den som inte förstod ett skit.