söndag 31 maj 2009

lillebror tog studenten...

...och det började som den värsta dagen i mitt liv. Natten till brors stora dag spenderade jag nämligen i fosterställning på badrumsgolvet. Jag är dödligt allergisk mot lök och råkade få i mig två gullökar och en klyfta vitlök innan jag och Joey gick på den där gaykabarén.

Då min far hämtade upp mig dagen till ära hade jag varit kräkfri i två timmar. Ensam dumpade han mig på skolgården med ett tre meter långt plakat (av Douglas, tre år utklädd till pirat) och med en korg med hela systemets sortiment av småflaskor för att som pappa så fint uttryckte det: ta en bra plats. Ensam, svimfärdig/febrig och mycket grinig/svettig trängde jag mig genom massorna av hysteriska föräldrar.

Sedan blev det mottagning hemma hos mina föräldrar. Mina fina vänner dök upp för att fira Douglas (äta gratis mat och dricka skumpa).





Ni undrar var jag är? Mör och hungrig minglade jag med miljarder frågvisa dumhuvuden. Fick varken gratismat eller skumpa.

1 kommentar:

Johanna sa...

Äta gratis mat och dricka skumpa, haha. Cynikern lever och frodas där på Mallis hör jag.